Teenuseosutajate seas toimub pidev areng ja professionaalsuse kasv. Normiks on saanud digitaalsed tööriistad, automatiseerimine ja kasutajakogemuse keskne teenusedisain, kirjutab Stell Eesti AS tegevjuht Mikk Sillamaa.
Kinnisvara korrashoiu valdkond on sisenenud 2025. aastal uude etappi, mida iseloomustab kohanemine keerulises majanduskeskkonnas ja muutunud kliendi ootustele vastamine. Eelmiste aastate majanduslik ebastabiilsus on mõjutanud kogu sektori kindlustunnet ning sundinud ettevõtteid tegema vajalikke kohendusi, et tagada jätkusuutlik teenus ja konkurentsivõime.

Kolm märksõna
Valdkonna keskseteks märksõnadeks on jätkuvalt energiatõhusus, protsesside läbipaistvus ning võimekus pakkuda kliendikeskseid, terviklahendustel põhinevaid teenuseid. Klientide ootused teenusepakkujate suhtes on märgatavalt kasvanud, oodatakse professionaalset partnerlust, aktiivset kaasamõtlemist ning paindlikkust, mis toetaks nende põhitegevust.
Tänases turuolukorras eristuvad ettevõtted, kes suudavad pakkuda oma klientidele keskkonnasäästlikke ja energiatõhusaid lahendusi. Samuti on määrava tähtsusega digitaalsete tööriistade kasutuselevõtt, kliendid väärtustavad üha enam operatiivset ja läbipaistvat infovahetust, mis põhineb kaasaegsel digisuhtlusel ja juhtimisel.
Ettevõtted, kes on viimastel aastatel panustanud oma meeskondade arengusse ja tööprotsesside digitaliseerimisse, näevad nüüd selgeid tulemusi.
Suurimad väljakutsed on seotud kasvavate sisendkuludega – kvalifitseeritud tööjõupuudus, tööjõukulude kasv, energiahindade volatiilsus ning üldine inflatsioonisurve. Samas piirab teenusehindade korrigeerimist klientide niigi kõrge kulubaas. Seetõttu on ettevõtetel järjest olulisem juhtida teenuseid efektiivsemalt, kasutades nutikaid ja digitaliseeritud lahendusi.
Ootused ja trendid
Võrreldes 2024. aastaga, on fookus kinnisvarakorrashoius liikunud veelgi rohkem tervikteenuste suunas, kliendid soovivad vähem allhankeahelaid ja rohkem otseteenuse osutamist, mis tagab paindlikkuse ja riskide maandamise läbi ühe partneri, võimaldades klientidel keskenduda oma põhitegevusele.
Samuti on oluliselt kasvanud nõudlus energiatõhususe konsultatsioonide ja ESG eesmärkide täitmise toetamise järele. Vastutustundlikkusele ja jätkusuutlikkusele suunatud ootused on muutunud konkreetseks tegevussuunaks, selleks oleme loonud spetsialiseeritud meeskonna, kes keskendub just nimetatud valdkondadele.
Keerulise majanduskeskkonna tõttu on kliendid valmis sõlmima pikemaajalisi fikseeritud hinnaga lepinguid, et maandada oma finantsriske. Lisaks on koostööpartneri valikul järjest olulisemaks muutunud paindlikud maksetingimused, eelistatakse teenusepakkujaid, kes suudavad pakkuda pikemaid maksetähtaegu ja toetada seeläbi klientide rahavoogude juhtimist.
Teenused ja tellijad aastal 2025
Aasta jätkub tugeva konsolideerumisega, tellijad eelistavad partnereid, kes suudavad pakkuda erinevaid teenuste ühtse juhtimise all. See suund aitab saavutada paremat koordineeritust, läbipaistvust ning kuluefektiivsust.
Teenuseosutajate seas toimub pidev areng ja professionaalsuse kasv. Normiks on saanud digitaalsed tööriistad, automatiseerimine ja kasutajakogemuse keskne teenusedisain. Turg ootab üha enam nutikaid ja paindlike lahendusi, mis toetavad klientide eesmärke laiemalt kui vaid objekti igapäevane hooldus.
Stellis keskendume jätkuvalt teenuste arendamisele ja paindlike lahenduste pakkumisele. Meie eesmärk ei ole piirduda üksnes hooldusteenuste osutamisega, vaid soovime olla strateegiline partner, kes aitab klientidel saavutada pikaajalist väärtust. Seda teeme läbi kulude optimeerimise, ressursside tõhusa kasutamise ja kliendikogemuse pideva parandamise.
Tööjõud ja julgeolek aastal 2025
Kvalifitseeritud tööjõupuudus jääb 2025. aastal üheks suurimaks väljakutseks kinnisvara korrashoiu valdkonnas. Spetsialistide nappus ja valdkonna palgasurve jätkuvad. Lisaks vajab tööjõuturg suuremat paindlikkust ja valmisolekut võõrtööjõu integreerimiseks. Stellis oleme loonud oma Koolitus- ja Kompetentsikeskuse, et tagada paremad tingimused uute töötajate, sealhulgas võõrtööjõu, sujuvaks integreerimiseks. Samuti keskendume järelkasvu kasvatamisele, pakkudes praktikavõimalusi ja panustades noorte arendamisse.
Julgeoleku valdkonnas on hoonete korrashoius suurenenud tähelepanu andmekaitsele ja digisüsteemide turvalisusele. Nutikad hooned ja kaugjuhitavad süsteemid nõuavad kõrgemat infoturbe taset, millele pööratakse 2025. aastal järjest enam tähelepanu. Kõrge turvalisuse tagamine muutub üha olulisemaks, kuna tehnoloogia areng toob kaasa uusi väljakutseid ja riske.
Sama artikkel ilmus Kinnisvarauudised.ee portaalis 20.05.2025